Gazdaság,  Hírek

A Heathrow leállás okai továbbra is rejtélyesek

A Heathrow repülőtér bezárását és a világ számos részén több százezer utazást érintő zűrzavart egy, a közelben lévő elektromos alállomásnál keletkezett tűz okozta, amelynek kiváltó okai egyelőre ismeretlenek. A tűz március 20-án, a késő esti órákban kezdődött, és következményeként március 21-én a repülőtér szinte teljesen leállt. A tűzesetet a Nemzeti Energia Rendszer Üzemeltetője (Neso) vizsgálta, és az ideiglenes jelentésében megállapította, hogy egy transzformátor lecsatlakozott és lángra kapott a Hayes-i alállomásban, amely a londoni Heathrow közvetlen közelében található.

A tűz következtében a repülőtér áramellátása megszakadt, ami több mint 270 ezer utazást érintett világszerte. A Heathrow vezetősége üdvözölte az ideiglenes jelentést, és reményét fejezte ki, hogy a végső jelentés választ ad majd arra, hogy mi is okozta a tűzesetet. A londoni Metropolitan Rendőrség terrorelhárító egysége is megkezdte a tűz vizsgálatát, de a Neso megjegyezte, hogy a nyomozók nem találtak semmiféle gyanús körülményt az eset kapcsán.

Ed Miliband energiaügyi miniszter sürgős vizsgálatot rendelt el a tűzeset miatt, hogy megakadályozzanak hasonló incidenseket a jövőben. Elmondta, hogy a Neso-tól hat héten belül várja az első eredményeket. A Heathrow vezetősége azonban kritikát kapott a repülőtér bezárásának döntése miatt és a hosszú leállás miatt, amely a helyzetet még nehezebbé tette. A Neso szerint a repülőtér termináljainak áramellátását hét órával a repülőgépek újraindulása előtt helyreállították.

A jelentés részletes idővonalat is tartalmazott, amely szerint a tűz a North Hyde alállomásnál, amely az 1960-as években épült, március 20-án 23:21 GMT-kor kezdődött, ami „szimultán kapcsolatvesztést” eredményezett. Az áramkimaradás 66,919 hazai és kereskedelmi ügyfelet érintett, beleértve a Heathrow repülőteret is. A Met Rendőrség 00:42-kor nagyszabású eseményt hirdetett, majd a Heathrow 01:11-kor hozta meg a döntést a repülőtér bezárásáról.

A Neso vezérigazgatója, Fintan Slye hangsúlyozta, hogy fontos tanulságokat le kell vonni az esetből, hogy a jövőben elkerüljék hasonló eseményeket, és hatékonyan kezeljék azokat, ha mégis bekövetkeznek. Az áramellátás helyreállítása a Heathrow alállomásaiban 06:25-re történt meg, egy másik közeli alállomás áramkörén keresztül, míg a négy terminál áramellátása 10:56-ra indult újra, azonban a repülőgépek csak 18:00 után indulhattak újra, miután a biztonsági ellenőrzések befejeződtek.

A Heathrow repülőtér visszaállítása során a teljes kapacitás eléréséhez szükséges idő csak 14:23-ra zajlott le. Az Neso megerősítette, hogy az áramellátás helyreállítása után „biztonsági ellenőrzési időszak” következett, hogy biztosítsák a biztonságkritikus rendszerek teljes működését, mielőtt az utasok megérkeztek volna a repülőtérre. A Heathrow vezetősége azt nyilatkozta, hogy további tisztázás szükséges a tűz okáról és arról, hogy miért érintette két transzformátort a tűzeset, hogy biztosabb legyen az Egyesült Királyság energiaellátó rendszere a jövőben.

A Londoni Tűzoltóság, amely 70 tűzoltót küldött a helyszínre, korábban azt nyilatkozta, hogy a tűz „olajjal teli transzformátorokat érintett, amelyek teljesen lángra kaptak”. A tűzoltóság elmondta, hogy a tűzoltóknak várniuk kellett, amíg a transzformátor lehűlt, mielőtt átvághatták a fém burkolatot, hogy elérjék és eloltsák a tűz elérhetetlen gócait. A jelentés nyilvánosságra hozatala után Miliband kijelentette, hogy várják a teljes jelentést, hogy megértsék, mi történt, és tanuljanak a tapasztalatokból a brit energiaellátás megerősítése érdekében.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c6283577llqo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük