Aki a futás szerelmese, általában úgy gondolja, hogy másfajta edzés nem is kell neki. Ez pedig nem így van. Kimondottan javallott úgynevezett keresztedzéseket beiktatni, egyrészt, hogy ki tudjuk hozni a maximumot magunkból, másrészt pedig, hogy megelőzzük a sérüléseket.

Fantasztikus dolog, hogy ha megtaláltad a kedvenc sportod, be tudod iktatni minden nap, vagy szinte minden nap. A kitartásod meghozta már a gyümölcsét, egyre többet és messzebb tudsz futni, és az egészséged mellett a szellemed is szárnyal.

Mindenképpen fontos mást is edzeni

Mindenképpen fontos azonban mást is edzeni mellé, mert egyetlen sport hosszú távon hozhat némi hátrányt is az életedbe. Ahhoz, hogy akár a futást is hosszabb távon tudjuk űzni, megfelelő anyagi eszközöket is be kell fektetni, hiszen ha nem jó a futócipőnk, könnyen nagyobb kárt teszünk az ízületekben, mint amennyi hasznot hozna maga az edzés.

Azért van rá szükségünk, hogy bizonyos izomcsoportok képességeit és erejét fejleszteni tudjuk, ami nem csak abban segít, hogy az edzés hatékonyabb legyen, hanem hogy a sérüléseket is el tudjuk kerülni.

Azonkívül lényeges szempont, hogy így képesek vagyunk az izmok terhelését kompenzálni, valamint azokat az izmokat is erősíteni tudjuk, melyek viszont nincsenek igénybe véve a futás alkalmával.

Ennek hiánya a mozgásszervi megbetegedésekhez vezethet, így hát igenis komolyan kell venni a keresztedzéseket! Tekintsük át, hogy mivel lehet a futást kiegészíteni, azaz milyen erősítő gyakorlatokat lehet végezni, hogy a megfelelő izomcsoportokat tudjuk erősíteni.

Semmiképp sem szabad elbagatellizálni annak jelentőségét sem, hogy ha csak heti egyszer-kétszer futunk, mivel pont azoknál fordul elő sérülés, akik hobbi szinten űzik a sportot. A profi sportolók ugyanis mind iktatnak be keresztedzéseket.

A kardio edzés kiválóak ahhoz, hogy az állóképességet tudjuk fejleszteni. Rendkívül hasznos edzés a plank, törzsfordítás, hasizom gyakorlatok, súlyzós edzés. Semmiképp ne lógjuk el ezt az edzést, izomzatunk meg fogja hálálni!